עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
אירועים
יהדות
מידע ומאמרים
מצוות
קהילה
רפואה ובריאות

טקס ברית מילה ספרדי

צוות האתר

כמו ברוב מנהגי היהדות המסורתיים, ישנם אנשים שלוקחים את הטקסים והמנהגים לכיוונים שלהם ושל משפחתם, כאשר הבסיס הוא אותו בסיס, עם מספר שינויים שמתאימים את עצמם למסורת שבה הם או הוריהם גדלו והעבירו אותם הלאה בירושה לילדיהם. גם בטקס של ברית מילה יש מספר דרכים בהן ניתן לנהל אותו, כאשר מה שמשותף לכולן כמובן זה הברכות הקדושות, ההליך הכירורגי שעובר התינוק במלאת שמונה ימים ללידתנו וגם הסנדק שמחזיק אותו, כיסא אליהו ועוד.

כאשר מדובר על טקס ברית מילה ספרדי למשל, הטקס למעשה מתנהל בנוסח ספרד ירושלים שבעיקרון מבדיל את הטקס משאר טקסי המילה בראש ובראשונה בכך שכאשר מביאים את התינוק הקהל עומד וקורא יחדיו את הפסוק בָּרוּךְ הַבָּא בְּשֵׁם יְהוָֹה, זאת בנוסף לעוד מספר פסוקים, כאשר בהמשך ישם עוד מספר פיוטים כאשר האב לוקח את התינוק ביד ובמדינת ישראל יש גם כאלה שקוראים לאחר מכן אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלַיִם תִּשְׁכַּח יְמִינִי: תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי, אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלַיִם עַל רֹאשׁ שִֹמְחָתִי.

בדרך שלכם: טקס ברית מילה ספרדי

כאמור, טקס ברית מילה ספרדי בנוסח ספרד ירושלים מנוהל כמו כל טקס ברית מילה אחר, רק עם התאמות שנוצרו במרוצת השנים ומתוך רצון עז לשמור על המסורת, הן נמשכות עד עצם היו הזה ובתקווה שיישמרו עוד שנים ארוכות. ברית מילה הוא אחד הטקסים החשובים והעתיקים ביותר של היהדות וגם אם נערכים בו שינויים והתאמות מסוימות, יש דברים שלא יכולים להשתנות וכך למעשה היהודים גם בישראל וגם בגולה שומרים על מסורת.

מוהל מוסמך לברית מילה

בין אם מדובר בטקס בסגנון כזה או אחר או טקס ברית מילה ספרדי – אחד הדברים החשובים ביותר שתצטרכו להחליט לגביהם הוא נושא המוהל. אם החלטתם לבחור מוהל שמוסמך לרב בלבד, זה עניין שלכם כמובן וזה בסדר גמור. אנשים רבים בוחרים במוהל שהיה לאחיין שלהם, לבן של החבר או סתם מישהו ששמעו עליו המלצה כזו או אחרת.

עם זאת, במרוצת השנים גם הנושא הזה קיבל שדרוג משמעותי כאשר לאחרונה זוגות רבים מעדיפים לשכור את שירותיו של מוהל מוסמך רפואה אשר יכול לתת מענה יעיל ומקצועי במקרה שיש הסתבכות מסוימת במהלך הברית. בנוסף, המוהל אשר מוסמך גם כרופא, יערוך את ההליך הכירורגי בצורה המקצועית ביותר. מבחינת ההורים, יש לבדוק בטרם עת כמה ניסיון יש לאותו מוהל וכמה טקסים הוא כבר ערך בעבר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

מה צריך לברית מילה

מצוות ברית המילה נחשבת עבור רבים ככזאת שמבטאת באופן המרגש ביותר את זיקתנו למסורת היהודית ולדת היהודית, ולמעשה מהווה טקס

קרא עוד »

מוהל מוסמך

כל הורה שצריך להעביר את בנו תהליך כירורגי רגיש כשהוא הגיע לגיל שמונה ימים, חש מתח רב ואחריות רבה בטרם

קרא עוד »
דילוג לתוכן