עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
אירועים
יהדות
מידע ומאמרים
מצוות
קהילה
רפואה ובריאות

הלכות ברית מילה

צוות האתר

אחד הטקסים העתיקים ביותר של היהדות הוא טקס ברית המילה אשר נערך לכל בן זכר יהודי לאחר שמונה ימים מיום היוולדו, כאשר ישנן מספר הלכות לטקס הברית שכדאי שתדעו בטרם תבחרו את המוהל בטקס של בנכם. במאמר הבא נדבר על הלכות ברית מילה בכדי שתכירו אותן לעומק ותוכלו להגיע עם מידע מקדים לשיחות עם המוהל שתבחרו או עם שאר אנשי המקצוע שתבואו איתם במגע בטרם יתחיל הטקס.

ראשית, תפקידה של ברית המילה היא הכנסת הילד למסגרת היהדות, כך על פי המסורת היהודית מרובת השנים. ישנם זמנים מסוימים לעריכת המילה, כאשר היום הראשון בו נולד התינוק נחשב לאחד מ-8 ימי המילה כך שאם הילד נולד ביום שלישי, הברית שלו תיערך ביום שלישי בשבוע שלאחר מכן. בנוסף, יש צורך לבחור באדם שיהיה הסנדק של הבן שלכם, שלמעשה יהיה זה שמחזיק אותו בזמן שהמוהל מבצע את עבודתו. לרוב, אנשים חולקים את הכבוד הגדול להוריהם, אם כי כבר היו מצבים שאנשים נתנו לאנשים שונים, דמויות להערצה או חברים, שיהיו הסנדקים של ילדיהם.

הלכות ברית מילה: סדר מילה וברכות

סדר המילה כולל כמובן גם ברכות מסוימות שנאמרות במהלך הברית, כאשר המוהל (שהוא גם רב בהסמכתו) יתחיל באמירת הפסוקים, יקפיד על עמידה בזמן המילה והברכות כשכמובן הכל מתנהל על כסא אליהו שהובא מבעוד מועד בשביל הסנדק שיחזיק את התינוק. בהמשך, יתחילו ברכות המילה שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה, בורא פרי הגפן ועוד. לבסוף, גם נוסך קראת השם, שיר המעלות וקדיש כמובן – זאת בנוסף לחיתוך והסעודה המתלווה לכל אירוע שכזה.

מוהל מוסמך: החלק החשוב בברית

אחד הדברים החשובים ביותר בברית המילה היא מציאת מוהל מוסמך שיעביר את הטקס בצורה המקצועית והטובה ביותר שאפשר. למוהלים רבים יש אמנם הסמכה של רב, אך לא כולם עם הסמכה של רופא – ובשנים האחרונות הנושא תפס תרוצה ויותר הורים בוחרים להביא מוהל רופא לטקס ברית המילה של בנם, זאת בגלל שלל סיבות.

מוהל מוסמך ברפואה, בראש ובראשונה יכול לבצע מספר פעולות אותן רב לרוב לא יבצע, כמו למשל – ואולי הדבר הקריטי ביותר, מתן טיפול מהיר ומקצועי במקרה של סיבוך חלילה במהלך הברית. מדובר בהליך כירורגי רגיש ואף הורה לא היה רוצה שבנו יהיה בידיו של אדם שאינו מוסמך או חסר ניסיון במקרה הטוב. מעבר לנושא של הלכות ברית מילה יש לוודא שהאיש שלמעשה אחראי על ביצוען יהיה כמה שיותר מקצועי.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

מוהל כירורג

מתוך לא מעט אירועים שיכולים להיות מרגשים עבור כולנו, ברור מדוע ברית המילה זה משהו מיוחד במינו. בדרך כלל, אפילו

קרא עוד »

מה צריך לברית מילה

מצוות ברית המילה נחשבת עבור רבים ככזאת שמבטאת באופן המרגש ביותר את זיקתנו למסורת היהודית ולדת היהודית, ולמעשה מהווה טקס

קרא עוד »
דילוג לתוכן