עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
אירועים
יהדות
מידע ומאמרים
מצוות
קהילה
רפואה ובריאות

למה ומתי עושים ברית מילה

צוות האתר

בין אם אתם מגדירים את עצמכם חילונים או דתיים, שומרי מצוות או מסורתיים, מצוות ברית המילה מהווה קונצנזוס בקרב יהודים בכל רחבי העולם ולמעשה שרדה את כל תהפוכות הזמן, הגלות, ואלפי האתגרים שהעם שלנו עמד בהם. המצווה מחברת אותנו לשורשים שלנו ומבטאת בצורה המרגשת ביותר את הקרבה והערבות ההדדית שלנו אחד לשני כעם. ישנן גישות בנושא ולעיתים בחירת המוהל משתנה לפי רצון ההורים והדגשים החשובים להם, אך ככלל ישנם בודדים שלא מקיימים מצווה זו; שעבור רבים מסמלת באופן האולטימטיבי את בואו של הרך הנולד לעולם וקבלתו לעם היהודי.

סיבות משמעותיות לערוך ברית מילה

מקור מצוות המילה הוא בציווי אלוהי בעל היסטוריה של אלפי שנים ולמעשה הראשון בעולם שעבר ברית הוא אברהם אבינו, על פי המסורת, בעקבות בקשה מפורשת של אלוהים. יחד עם זאת, במהלך השנים עלו סיבות רבות לקיום המצווה; דתיות, מסורתיות ואף רפואיות.

– המילה היא סימן לאומנתנו, שכן מתקיים שינוי פיזי בגופנו שמהווה הלכה למעשה זיקה לעם היהודי, ועבור רבים הוכחה לאמונה באלוהים.

– המצווה מייחדת אותנו כעם. רוב אומות העולם לא מקיימות את טקס המילה, ובכך יהודים נבדלים מרוב בני האדם.

– מניעת מחלות. כאשר הגבר נימול, שמירת ההיגיינה של הפין הופכת להיות פשוטה יותר. על העורלה עשויים להצטבר חיידקים ונגיפים שעלולים להיות מועברים במהלך יחסי מין, וכתוצאה מכך להתפתחות של זיהומים ומחלות שונות. כמו כן, שכיחות דלקות שתן שונות יורדת משמעותית בקרב נימולים.

מתי נהוג לעשות ברית מילה

כמו טקסים חשובים נוספים של עמנו, גם למילה יש חוקים וקווי יסוד ברורים. לפי הדת היהודית, הילד אמור להיות נימול ביום השמיני לאחר לידתו. באופן עקרוני האב אמור למול את בנו, אך הוא יכול לבקש ממוהל או רופא לעשות זאת. במקרים בהם הילד נולד לפני השקיעה, על פי רוב מחשיבים את יום הילדה ליום הראשון, אך אם נולד לאחר השקיעה, נהוג לספור את היום שלמחרת כיום הראשון. לעיתים, יילודים מתמודדים עם צהבת בשלב מוקדם של חייהם, מה שגורם לכך שהטקס יידחה; דבר שלצערנו גורם לכך שהיילוד יעבור סבל רב יותר, שכן ככל שהוא צעיר יותר כך הפרוצדורה הכירורגית תכאיב לו פחות.

מי מבצע את המילה

על פי רוב, האב מעביר את מצוות המילה למוהל או לרופא מוהל. כדי שתוכלו להחליט מהי הבחירה הטובה ביותר עבורכם, יש לקחת בחשבון המלצות וניסיון, מחיר (מוהל רופא יגבה מחיר יקר יותר משמעותית) והכשרה מקצועית. למוהל רופא ישנו יתרון רפואי מובהק; אלחוש התינוק בעזרת זריקה ומשחה, מה שמקל באופן משמעותי על כאבו.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

מוהל מוסמך

כל הורה שצריך להעביר את בנו תהליך כירורגי רגיש כשהוא הגיע לגיל שמונה ימים, חש מתח רב ואחריות רבה בטרם

קרא עוד »
דילוג לתוכן