עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
אירועים
יהדות
מידע ומאמרים
מצוות
קהילה
רפואה ובריאות

מה צריך לברית מילה

צוות האתר

מצוות ברית המילה נחשבת עבור רבים ככזאת שמבטאת באופן המרגש ביותר את זיקתנו למסורת היהודית ולדת היהודית, ולמעשה מהווה טקס קבלה של הרך הנולד לעולם. המילה היא סימן והוכחה לאמונתנו ברמה הפיזית, ומייחדת אותנו כעם; רוב האומות כלל לא מקיימות את הטקס, ובכך יהודים נבדלים משאר העמים. בנוסף, מחקרים מראים שהמילה מסייעת רבות במניעת מחלות ובשמירה על היגיינה נאותה. יחד עם זאת, כאשר בוחרים לקיים את המצווה והטקס, ישנם דברים רבים שעלינו לוודא שלא מתפספסים בדרך; התהליך מתחיל בבחירת מוהל מתאים, דרך רשימת דברים שיש להביא עמנו, ולעיתים ממשיך בהפקת אירוע חגיגי שייתן לטקס את הכבוד הראוי לו.

בחירת מוהל

לאחר הלידה, יש להזמין בזריזות את המוהל. כדי לדעת מיהו המוהל המתאים עבורכם, כדאי לקחת בחשבון מספר דברים חשובים.

– לוודא מהי הכשרתו והסמכתו של המוהל. מוהל רופא עובר הכשרה רפואית מקיפה, אך גם מוהלים דתיים חייבים לעבור הסמכה תחת פיקוח הרבנות. על סמך תהליך ההכשרה, וועדת מוהלים קובעת האם להעניק למוהל רישיון. כדאי לשאול את המוהל האם הוא עבר הסמכה רשמית על ידי הרבנות, ולא לחשוש לבקש לראות מסמכים מתאימים.

– לשאול מהי רמת האלחוש בטקס. על פי רוב, רב מוהל נוהל לבצע את המילה ללא חומרי אלחוש מיוחדים, על אף שנהוג לתת לתינוק טעימת יין כדי לטשטש אותו מעט במהלך התהליך. מוהל רופא רשאי למרוח משחה מתאימה ולהזריק חומר הרדמה מקומי שיגרום לאלחוש המקום.

– יש לבדוק האם המוהל נשאר בקשר מסוים עמכם לאחר הטקס ומבצע ביקורת כדי לבדוק שהמצווה עברה כשורה וללא סיבוכים. כיוון שיש מוהלים שלא יגיעו אליכם הבייתה, ואף יש מוהלים שלא מבצעים ביקורת כלל – חשוב ביותר לוודא את הנושא מראש.

מה להביא לברית

ככלל, תוכלו לקבל הדרכה מקיפה מהמוהל בסמוך לטקס, אך יחד עם זאת כדאי להיות בטוחים שאיננו משאירים דבר ליד הגורל. לטקס ברית מסורתי צריך כיפות ושתי טליתות, לאבא ולסנדק. יש לדאוג לכרית לברית המילה ולגביע ובקבוק יין קידוש סגור. כדאי לבדוק שאנחנו מוכנים לוגיסטית; חיתולי בד, טיטולים, מגבונים, מוצץ, מנת אוכל מוכנה לתינוק (במידה ואינו יונק); וכמובן שיש לבדוק לפי דרישת המוהל אם תחת אחריותנו לרכוש חומרי אלחוש מתאימים.

אירוע לציון הטקס החגיגי

אירועי ברית מילה הם מרגשים ביותר, ורבים מההורים הטריים מעוניינים לחלוק את השמחה וההתרגשות שלהם עם קרוביהם. במידה ותחליטו גם אתם לקיים אירוע, כדאי להכיר את הדברים הבסיסיים הנדרשים לאירועים מסוג זה: מיקום, קייטרינג, צלם, מוזיקה, הדפסה ועיצוב הזמנות.

שיהיה במזל טוב!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

מוהל כירורג

מתוך לא מעט אירועים שיכולים להיות מרגשים עבור כולנו, ברור מדוע ברית המילה זה משהו מיוחד במינו. בדרך כלל, אפילו

קרא עוד »

כמה עולה מוהל?

התחלתם להבין שממש עוד מעט ההיריון יסתיים ויגיע הבן שלכם לעולם? אתם רוצים לעשות לו טקס ברית מילה מיוחד ויפה?

קרא עוד »
דילוג לתוכן