עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
אירועים
יהדות
מידע ומאמרים
מצוות
קהילה
רפואה ובריאות

ברית מילה בבית כנסת

צוות האתר

אם נולד לכם בן במזל טוב, אין יותר מדי זמן לחגוג בטרם תגיעו לחגיגה האמיתית ולטקס המסורתי של היהדות: טקס ברית מילה. אחרי שמונה ימים מיום היוולדו, הבן צריך לעבור ברית אותה לרוב עורכים באולם אירועים, בבית, או לפעמים אפילו בבית הכנסת במקרים מסוימים. בשביל לערוך ברית מילה בבית כנסת צריך שבמקום יהיה ניתן לערוך אירוע ואף להקים שולחנות וקייטרינג בשביל האורחים שרוצים להגיע ולהיות חלק מהחגיגה.

לערוך ברית מילה בבית כנסת די מקל על הזוג שלא צריך לדאוג לארגונים של כיסא אליהו ולרוב גם לא לארגון של מוהל שכן בחלק בלתי נפרד מהסיטואציות הללו, רב בית הכנסת יהיה המוהל, או רב שמתפלל בבית הכנסת ומקובל על הצדדים. בבתי הכנסת התשלום הוא די מופחת מאשר התשלום אותו משלמים זוגות באולמות אירועים וכיום יש בתי כנסת שמחזיקים אולמות בדיוק בשביל אירועים כאלה – ויש גם מספיק מקום לכולם. זאת כמובן מעבר ליתרונות בעריכת הטקס הקדוש, במקום שהוא קדוש ליהודים ובו מתפללים כל יום.

ארגון ברית מילה בבית כנסת

בניגוד לארגון של טקס ברית המילה בבית או באירוע, מצב בו יש לחץ רב מכל כך הרבה אלמנטים, כאשר עורכים ברית מילה בבית כנסת ישנם מספר דברים שלא צריך לחשוב עליהם והמקום מארגן אותם בעצמו, כמו הדברים שצריכים להיות על הכיסא אליהו, הכיסא אליהו עצמו כמובן שכל בית כנסת מחזיקה, שולחנות וכיסאות לאורחים, מיקום מסוים לאירוע ולעתים גם את הרב המוהל שמבצע את טקס הברית.

מוהל או מוהל מוסמך ברפואה

אחת ההחלטות החשובות ביותר שתצטרכו לקבל לפני הברית היא האם לקחת רב מוהל שאינו מוסמך ברפואה או רב שהינו מוסמך ברפואה. לרוב, אם בחרתם לערוך ברית מילה בבית כנסת ככל הנראה רב בית הכנסת או רב שמקובל על יושבי בית הכנסת יהיה זה שיערוך את ברית המילה, אם כי תוכלו להתעקש לערוך את המילה עם רב אחר, שהינו מוסמך ברפואה.

הורים רבים בוחרים בשנים האחרונות ללכת על האפשרות של רב מוסמך ברפואה בגלל הרבה סיבות. אחת הסיבות החשובות ביותר היא שאם חלילה קורה משהו במהלך הברית, אז הרב למעשה יכול לתפעל את התקרית באופן מהיר ומקצועי, זאת לאחר שכמובן עבר הסמכה. מדובר בהליך כירורגי לתינוק בן 8 ימים והסיכונים הם רבים, לכן הורים רבים מעדיפים למזער את הסיכונים כמה שיותר ובוחרים לקחת לאירוע רב מוהל מוסמך רפואה.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

מה צריך לברית מילה

מצוות ברית המילה נחשבת עבור רבים ככזאת שמבטאת באופן המרגש ביותר את זיקתנו למסורת היהודית ולדת היהודית, ולמעשה מהווה טקס

קרא עוד »
דילוג לתוכן