עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
אירועים
יהדות
מידע ומאמרים
מצוות
קהילה
רפואה ובריאות

תהליך ברית מילה

צוות האתר

בכדי לערוך את טקס ברית המילה צריך לדעת שמדובר אמנם בשמחה גדולה, אך היא גם מלווה במתח גדול. בכל זאת, מדובר בתינוק בן קצת יותר משבוע שאמור לעבור הליך כירורגי – וזה הדבר האחרון שכל אחד היה רוצה לעשות – ואם על פי המסורת היה ניתן להימנע מזה, יש סיכוי שהרבה אנשים היו עושים זאת. המסורת היהודית מלאה בטקסים ומועדים חגיגיים – וטקס הברית הוא אולי העתיק ביותר והמזוהה ביותר עם היהדות.

במאמר הבא נסביר על תהליך ברית מילה מרגע הארגונים של כיסא אליהו, סעודה, הזמנת מוהל מקצועי מוסמך, דאגה שיהיה מניין בשביל הברכות ועוד. כל זוג לוקח את נושא הברית מילה בצורה אחרת, יש כאלה שמעדיפים לעשות אירוע של ממש – וכאלה שעושים זאת רק עם מספר אנשים מצומצם בביתם. בכל אחת מהאפשרויות הללו יש כמה דברים שלא יכולים להשתנות: הבאת כיסא אליהו, סנדק, מוהל וכמובן, טקס הברית.

אירוע מרגש: תהליך ברית מילה

אחד האירועים המרגשים ביותר בחייהם של בני זוג הוא הבאת בנם למצוות מילה. מאידך, מדובר גם ברגע מאוד לחוץ ומתוח, כיוון שמדובר בהליך כירורגי לתינוק מאוד צעיר. התהליך מתחיל בברכות, אמירת הפסוקים, נוסח קריאת השם ובקשת רחמים, לאחר מכן שיר למעלות וקדיש. בין לבין ישנם עוד ברכות כמו שהחיינו והגפן, כאשר טקס המילה מהווה חוויה מרגשת בפני עצמה עבור כל המשפחה.

הלכות ומנהגים

טקס ברית מילה רווי בהמון מנהגים והלכות ביהדות, כאשר יש זוגות מסוימים שמדלגים על חלק מהדברים ולא תמיד מוכנים להתפשר על עקרונותיהם. אחד התפקידים של רב מוהל או מוהל מוסמך כרופא, זה להרגיע את בני הזוג אשר חוששים מאוד שבנם ייפצע – ולבטח לא רוצים שהוא יסבול ייתר על המידה. לכן, יש חשיבות גבוהה לניסיון של המוהל בכדי שזוג ההורים יוכל לעבור את הטקס בצורה האופטימלית ביותר.

בחירת מוהל: הבחירה החשובה שלכם

כל מי שערך טקס מילה לבנו, יעיד כי בחירת המוהל היא החלק המהותי והחשוב ביותר לקראת טקס המילה. למתבונן מהצד נראה כי אמנם יש חשיבות גדולה לאדם אשר מוהל את התינוק, אבל הוא לא מבין עד כמה – וכמה מחשבה אנשים משקיעים עד לבחירת המוהל שלהם. לרוב, ההמלצות עוברות מפה לאוזן, אך בשנים האחרונות יש מעבר ממוהלים רבנים בלבד – למוהלים בעלי הסמכה של רופא. הם אולי עולים יותר, אבל הם בהחלט אלה שאתם רוצים לידכם ברגעים הללו, לבטח למקרה שמשהו יסתבך וכך תוכלו לקבל מענה מידי ומקצועי לכל תקרית.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

מוהל כירורג

מתוך לא מעט אירועים שיכולים להיות מרגשים עבור כולנו, ברור מדוע ברית המילה זה משהו מיוחד במינו. בדרך כלל, אפילו

קרא עוד »

מוהל מוסמך

כל הורה שצריך להעביר את בנו תהליך כירורגי רגיש כשהוא הגיע לגיל שמונה ימים, חש מתח רב ואחריות רבה בטרם

קרא עוד »
דילוג לתוכן